Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з навчальних дисциплін 2011/2012 навчальному році

Відповідно до листів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.11 №1/9 – 556 «Щодо організації навчально – виховного процесу у 2011 – 2012 навчальному році» та від 13.10.11 № 1/9-771 «Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури в 11-х класах у 2011/2012 навчальному році» пропонуємо застосовувати різні способи ущільнення навчального матеріалу, а саме:

– використання резервних годин навчальної програми та годин, передбачених на проведення окремих уроків контрольного оцінювання;

– об’єднання навчальних тем;

– використання міжпредметних зв’язків, оглядового або самостійного вивчення навчального матеріалу;

– укрупнення дидактичних модулів, шляхом об’єднання суміжного за змістом навчального матеріалу;

– використання інтерактивних технологій і методик, зокрема проектної діяльності;

– індивідуалізація навчання;

– самоосвітня робота школярів;

– інтеграція вивчення певних тем у межах інших навчальних предметів тощо.

Усі види контрольних, творчих робіт, визначених навчальними програмами, мають бути виконані.

При скороченні годин на вивчення окремих тем врахувати пріоритетні теми відповідно до програми ЗНО.

Учителі навчальних дисциплін мають внести корективи до календарного планування, врахувавши різні способи ущільнення вивчення навчального матеріалу.

Рекомендуємо скористатися наступними матеріалами:

Українська мова і література

Програми

Ущільнення матеріалу

Українська мова

Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Рівень стандарту/Укладачі: М.І. Пентилюк, О.М.Горошкіна, А.В. Нікітіна. – К.: Грамота, 2011.

Ущільнити матеріал програми на 4 год. – об’єднати теми на розсуд учителя.

Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям. Академічний рівень /Укладачі: Г.Т.Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І.Остаф. – К.: Грамота, 2011.

Ущільнити матеріал програми на 8 год.

Із них:

– 6 год. за рахунок резерву;

– 2 год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. Профільний рівень /Укладачі: Л.І.Мацько, О.М. Семеног – К.: Грамота, 2011.

Ущільнити матеріал програми на 16 год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Українська література

Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль – іноземна філологія). Рівень стандарту. Академічний рівень /Укладачі: М.Г.Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В.Мовчан, Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк. За заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

Ущільнити матеріал програми на 8 год.

Із них:

– 2 год. за рахунок резерву;

– 6 год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Філологічний напрям (профіль української філології). Профільний рівень /Укладачі: М.Г.Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан, Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк. За заг. ред. Р.В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

Ущільнити матеріал програми на 16 год.

Із них:

– 6 год. за рахунок резерву;

– 10 год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Примірна структурна схема оформлення лівої сторінки журналу

11 клас, українська мова, профільний рівень

№ п\п

Дата

Зміст уроку

Домашнє завдання

ФОНЕТИКА, ОРФОЕПІЯ, ОРФОГРАФІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

1.

14.03.12

Експресивні можливості звуків української мови. Асиміляція, дисиміляція, подовження, спрощення у групах приголосних.

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні.

Інтонаційні особливості українського мовлення. Складні випадки наголошення слів.

Мовні недоліки у вимові й наголосі та шляхи їх усунення.

2.

15.03.12

Орфографічний аналіз слів. Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їх форм.

Складні випадки вживання м’якого знака, апострофа (самостійне опрацювання)

ЛЕКСИКОЛОГІЯ І ФРАЗЕОЛОГІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

3

20.03.12

РЗМ № 52. Реферат на професійну тему.

Терміни і професіоналізми. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни.

4

21.03.12

РЗМ № 53. Роль суспільно-політичної лексики в жанрових формах публіцистичного стилю. Лінгвістичний аналіз текстів публіцистичного стилю.

Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова.

5

22.03.12

Контрольне оцінювання.

За програмою – 140 год.

Опрацьовано – 140 год.

Світова література і російська мова

Учителі російської мови і світової літератури мають внести корективи до календарного планування, врахувавши різні способи ущільнення вивчення навчального матеріалу. Ущільнити матеріал програм потрібно на 8 год. за рахунок резерву годин (у програмі виділяється 6 год. – резерв для використання на розсуд учителя), і 2 год. – об’єднати теми за вибором учителя. Рекомендуємо скористатися наступними матеріалами:

Програми

Ущільнення матеріалу

Світова література

Світова література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями. Рівень стандарту. Академічний рівень /Укладачі: Ковбасенко Ю.І. – керівник авторського колективу; Г.М.Гребницький, Т.Б.Недайнова, К.Н.Баліна, Г.В.Бітківська, І.А.Тригуб, О.О.Покатілова. – К.: Грамота, 2011.

Ущільнити матеріал програми на 4 год. – об’єднати теми на розсуд учителя.

Світова література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям (профіль – українська філологія). Профільний рівень / Ковбасенко Ю.І. – керівник авторського колективу; Г.М.Гребницький, Т.Б.Недайнова, К.Н.Баліна, Г.В.Бітківська, І.А.Тригуб, О.О.Покатілова. – К.: Грамота, 2011

Ущільнити матеріал програми на 8 год. Із них:

– 6 год. за рахунок резерву;

– 2 год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Російська мова

Російська мова 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями. Рівень стандарту. Полякова Т.М., Самонова О.І.: «Генеза» -2010;

Рудяков О.М., Фролова Т.Я., Маркіна М.Г.: «Грамота» - 2011.

Ущільнити матеріал програми на 4 год. Із них:

– 2 год. за рахунок резерву;

– 2год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Російська мова. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів ЗНЗ. Філологічний напрям. Профільний рівень для шкіл з російською мовою навчання.

Укладачі: Рудяков О.М., Фролова Т.Я., Бикова К.І.: Грамота» - 2010.

Укладачі: Михайловська Г.О., Кор-саков В.О., Барабашова О.В., Камишанська О.Ю.: «Освіта» - 2010,

Ущільнити матеріал програми на 8 год. Із них:

– 4 год. за рахунок резерву;

– 4 год. – об’єднати теми за вибором учителя.

Примірна структурна схема оформлення лівої сторінки журналу

№ п\п

Дата

Зміст уроку

Домашнє завдання

1.

12.03

Г Габріель Маркес «Сто років самотності».

Життєвий і творчий шлях Габріеля Маркеса (самостійне опрацювання)

2

13.03

З літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття.

Постмодернізм. Постмодерністське мистецтво, його зв'язок з елітарною та масовою культурою (самостійне опрацювання).

За програмою – 105 год.

Опрацьовано – 105 год.

Кiлькiсть переглядiв: 7